tisdag 22 december 2009

Snö och barn

I morse var min tanke att under dagen skriva ett inlägg om hur vackert vårt land är just nu. Med snötäcket som gör att allt går i vitt. När min fru Anna idag kom hem från sista arbetsdagen före lovet, så hade hon fått med sig en liten bok i present från någon klassförälder.

I boken som heter Att bara vara, fann jag en kort text skriven av Anne Swärd. Den texten får även bli mina tankar och ord för hur vi har det just nu:

"Trots att naturen är så vacker är den kanske som allra vackrast när den inte syns - täckt av ett tjockt lager nyfallen snö."

Idag har vi åkt pulka på Tölö kyrkas kyrkogård. En härlig backe i två delar. Lite snabbare än vad vi är vana vid från området, och det visade sig snabbt då jag ställde mig längst upp och skickade iväg Måns, 4 år, för sitt första åk. Självklart träffade han slutet av backens största träd. Det gick dock bra och vi kunde fortsätta åka pulka i flera timmar. Jag ställde mig dock längst ner istället.

Snö och barn, riktigt bra!

/Marcus

2 kommentarer:

  1. Hördudu du! Du ska vara försiktig med våran lilla Måns! Inga brantare backar än salsgolvs./farfar

    SvaraRadera
  2. Låter underbart! Det är bra, överbeskydda inte ditt barn ;-)

    SvaraRadera