lördag 26 december 2009

Klövsjö, lugnet och framtiden

Äntligen har vi parkerat bilen, packat in alla våra väskor och tagit en lång sovmorgon. Vi har kommit fram till mina föräldrar i Klövsjö, och lagt beslag på övervåningen i deras härliga vinterhus.

Känslan av att komma hem blir, förutom till vårt eget hus, inte tydligare än att komma hem till sina föräldrar. Även om det var 13 år sedan jag bodde hos dem på "riktigt", så finns ändå känslan av trygghet kvar när man sitter där med dem i köket och bara pratar om allt möjligt. Ett härligt lugn fyller rummet, både på utsidan och insidan.

Här i Klövsjö kommer vi, som traditionen bjuder, också fira av det gamla och in det nya året. 2009 har varit ett bra år på många plan, men nu är det dags att kika framåt. Detta har jag ju tänkt att göra i en liten personlig variant av "balanserat styrkort" och före utformningen av detta måste jag göra klart min personliga analys.

Hittills har jag skrivit om 'Familjen och jag'. Detta kanske jag kan fundera mer över, men förutom familjen så finns det fler delar som jag ska ha med i min målformulering, och därför också först måste analysera:
  • Jobbet
  • Utbildning
  • Hälsan
  • Fritiden
  • Ekonomi
  • Vänner
  • Övriga engagemang
  • och eventuellt andra delar.

Imorgon ska jag fundera över mitt jobb och vad jag har för tankar och funderingar när det gäller detta.

Vädret i Klövsjö just nu är: Snöigt, -13 grader och väldigt blåsigt. Nu ska vi ut och åka pulka vid skidbacken!

God fortsättning!

/Marcus

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får det fint! Spännande att följa dina tankar!

    SvaraRadera